Midsommar

Midsommar..

Nu sitter jag här hemma i soffan. 
Jag har fötterna på vardagsrumsbordet.
Min vänstra fot är en aning större än den andra. Blå börjar den att bli också..
Inte hade jag räknat med att de står en stol ute under vattenytan i havet när jag tar sats från bastun för att springa ut..

Kvällen började ganska segt.. eller ska jag säga dagen?
Vi var där redan kl 13.30.
De va ett jätte mysigt hus som låg precis vid vattnet.
Lite längre bor på gården låg ett lite mindre hus som flitigt användes som hobby rum.
Där var även en bastu med tillhörande strand som vi senare under kvällen tog upp.

Ännu lite längre bort fanns en liten gäst stuga och där efter en tennisbana där de hade ställt upp det stora partytältet.
Inne i partytältet hade de ställt en liten båt som de fyllt med en jäkla massa is öl, cider och diverse spritsorter samt vin.
Kl 17 30 kom maten in.
Riktigt hungrig var ja då ja endast ätit frukost innan på dagen.
De blev givet vis en massa sång och nubbe på de.
Jag och min väninna tog 2 var men där efter mesade vi och fyllde snappsglset med Cider.

Allt var väldigt stelt och ganska tråkigt faktiskt och vi gorde ett tappert försök att hitta en taxi hem.
Vi lyckades.
När taxin kom så hade vi bivit övertalade att stanna ändå.
Dock kom den ej i onödan då de var ett par som även bestämt att de ville åka em där ifrån.

Folk började bli lite fullare och alla var mer avslappnade.
Dock var de lite lite stelt fortfarande så ja och min väninna bestämmer för att köra igång bastun.
Nu blev de genast mycket bättre. Mer folk på mindre yta och grupperingarna började lösas upp.
Folk började även bli ännu fullare.
Jag hade ganska bra koll på läget då de inte riktigt är min grej att dricka.
Gillar att ha bra koll på andra och giver vis mig själv.
Har ju ganska dålig erfarenhet den sista tiden av alkohol, så lagom är ju bäst..=)
Men de tror a vi alla tycker.=)

Alla sitter och har de jätte trevligt i bastun och en kille på 28 jordsnurr fastnade för mig lite extra.
Jätte gulligt tycker ja så länge man kan ha kontroll på det hela.
Efter ett tag blev han lite för närgången men jag är inte ett dugg sen på att säga ifrån.

De var mycket varmt och jag bestämmer mig för att springa ut och slänga mig i pölen utanför (havet alltså).
Jag tar sats... Jag springer med höga knän.. Långt ute står de andra som badar. 
Jag fokuserar blicken på dom.. Jag ramlar. 
Jag får lite ont och funderar på var det var som hände.  
Jag tittar ner i vattnet.. 
Det jag hade ramlat över var en stol som var gömd precis under vattenytan.
Vem fasen har ställt den där!? 

Jag haltar in men tänker inte så mycket på det mer.
In i bastun igen.. Det var mörkt ute nu.
Folk var fullare.
Jag sitter och diskuterar med en tjej som gråter.
Jag försöker vända hennes negativa tankar till de possiva och ger henne lite oika synsätt på saker och ting samt hur människan i sinnet fungerar.
Det det gick bra. Hon kramar om mig och tackar mig.

Visst känns de bra att göra en annan människa glad!?
Det som har gjort henne ledsen var min kära väninna som hade fått i sig lite för mycket att dricka.

Min fot har vid det här laget har svullnat upp och blivit riktigt fin!. humm not.. =)
Helt plötsligt känner jag något slemmigt och fuktigt mot min vänstra överarm. Lite som att en hund slickar på en fast ännu slemmigare.
Jag vänder mig om för att se var de var..
Det var ingen hund..
De var den här killen på 28 jordsnurr som slickar på hela min överarm.. 
jag flyttar mig genast en meder ifrån honom.
Han tittar på mig och kläcker ut sig lite läten som Ohhww lord och flyttar efter.
En annan vänlig själ blir sur på honom och även han säger ifrån.
Jag bestämmer mig för att bada igen.

Helt plötsligt kommer bastuns egen nakenfis och bär upp mig på sina axlar.
Kändes lite skumt att hänga över en naken mans kropp.
Han var ca 2 meter lång och grov kroppsbyggnad.
Han springer ut med mig rakt ut i vattnet. Det blev många skratt efter det.
Vi går upp ur vattnet och ja frågar honom varför han ej har en tråd på kroppen.. Han frågar mig varför han skulle ha de och skrattar.
-Pernilla det är såhär jag ser ut och de e ganska gött att skrida runt såhär och e de någon som har problem med de så to bad for them..=)

Kvällen rundas av.. Jag tar min sovsäck och klättrar upp på loftet inne i hobbyrummet. Jag lägger mig på en madrass som ligger precis vid väggen som består av ett stort fönster ut mot havet.

Jag vaknar upp på morgonen och är ganska nöjd över min utsikt.
Jag mår prima och ingen bakfylla har jag heller,
Det som jag hade mäst ont utav var min fot som var svullen. 
De dunkade otroligt i den.
Men men det är ju inget som ej går över.
Min väninna ligger bredvid mig och ser ganska sten död ut.
Hon vaknar och har otroligt ont i huvudet och tittar med frågande blick på mig.
Hon frågar mig vad som hände efter kl 23 då minnet är suddigt där ifrån.
Jag sa endast till henne att hon hade vart enormt elak. 
Ja skulle ja berätta allt som hände där hade de ju tagit mig en hel dag..=)

Vi går ner och äter och tar oss sedan hem.


Klänningen som jag hade på mig under midsommar.
Dock är denna bilden tagen från en annan kväll då jag har svårt att fokusera med engångskamerorna på Deep NightClub i Gbg=)

Det här var min midsommar.
Ja så nu sitter a här hemma, svullen om foten men utöver de mår jag ju ganska bra..=)

Kommentarer
Postat av: Amme

Stackars fot! Krya på dig gumms. Kul me ny blogg att följa ;-)

2008-06-22 @ 19:10:30
URL: http://snuffetuffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0