Ett inlägg från min gamla blogg.

Skrivet: 2007-08-06 

Nu e man trött.. 
Varit ute och gått ca 1h. 
Funderar över min söndag och att ja faktiskt förträngt hur grisiga vissa människor är. 
Själv drack ja nog några öl förmycket. Inte bra... 
Jag hade nog bästämt mig för att må extra dåligt dan efter då ja även rökte. 
Att man aldrig lär sig! Letar lya något förbriiiilt med. 
Tjejen ja bor me sa hon va pedant.... 
Hmmm ..
 
ELLER HUR!.. 
Jag har nog aldrig städat och tvättat samt diskat så mycket i hela mitt liv... 
Inte för att ja levt så länge då... 
Allt har sin plats och ska ställas tillbaka där de va.. 
INTE framme på diskbänken! 
Men men vad är en bal på.. 
hmm ja ni vet..
 
Läste faktiskt ut en bok idag. 
Den heter: DUMPA HONOM. 
Det är en fakta bok och de går igenom steg för steg hur killar tänker. 
ja inte alla då. 
Men de e en handbok till alla blåögda tjejer där ute som går på samma nitlott om och om igen. 
Japp.. 
ja räknar mig själv till än av de blåögda. 
Tror gott om allt å alla och att alla vill mig väl. 
Alla vet ju dock att så e inte fallet! 
Har dock lärt mig en hel del igenom åren utav misshandel och slagord. 
Gäller ju att ha lite god självkänsla.. 
Inte så lätt alltid. 
Vissa har lätt för det och andra svårt.
 
Vi kan göra en liten jämförelse. 
Vi ser de som träning. 
Du kan ej prestera lika mycket som de bästa gör första gången du tränar utan måste jobba dig uppåt. 
De tar tid m en de gäller att ha tålamod.. 
Vad händer om du slutar träna?.. 
Jo musklerna blir mindre och allt blir helt plötsligt jobbigare. 
Man måste vårda och jobba på sin träning för att nå sina mål. 

Samma sak gäller det för självkänsla. 
Vårdar man inte sitt sinne så blir självkänslan mindre. 
Viktigt med att veta att självförtroende och självkänsla inte är samma sak! 
Självkänsla är att tycka om sig själv. Inte för hur man ser ut utan för den man är! 
Det är på tiden att du behandlar dig själv med lika mycket kärlek, 
respekt och omtanke som du behandlar andra du tycker om. 

De va nog allt för mig...=) 

Nu ska jag slänga iväg lite viktiga mail.. Ha de godis!..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0