Sådär!

Tjo Internet funkar nu på förmiddagen!
De har ej funkat på några dagar och ja längtar ju hem så kontakt med omvärlden e ju inte helt fel att ha.
Blir lite dyrt om ja ska använda mobiliteten hela tiden när man e i Norge.
 
Nu är man inne på andra veckan! Tjohoo!

 

Dock e de nu man börjar se ut som en allvarlig skott skada.
Ja ja tål ju ej vetemjöl eller mjölk.
Ja och e de något norrmän e bra på så e de vetemjöl! =/
Ja så har du problem med finnar i pannan och på kinderna så e de kanske värt ett försök att prova utesluta vetemjöl i dina matvanor.
Här funkade fin fint!



Mjölken där emot lyckas ja hålla mig borta ifrån. 
Den vill dock sätta sig runt munnen och ge mig en halv gravid mage.
De som är de grymma med att vara gravid (med mjölk) är ju att de går över och man slipper göra abort! :D

När jag kommer hem e de jobbsökande som gäller då ja ej kommer att fortsätta att jobba här.
De skär ner på personal då de ska stänga ner en restaurang.
Så sist in går först ut.
Känns dock ej så illa.

JAg trivs i sverige. 
Kostvanorna e bättre där och även träningen då man ej jobbar 11 h om dagen som här.
Så när ja kommer hem ska ja göra tappra försök att gå upp i vikt! Något ja ej e bra på. (gener tror ja de heter ;) )

Nu e de ialla fall dags för dagens arbete.
Blev ingen träning idag och ja får faktiskt intala mig att det ÄR okej.
Jobbar ju så sjukt mycket och dessa veckorna e grymt påfrestande då personal ej har varit och är ej tillräcklig.
Vi pratade om att göra en lip lista på jobbet.
Den som lipat mest vinner och får ett lip pris.

Men men denna veckan ska gå kanon! =)
jag har lovat mig själv det.



Saknar er alla!

Till Odd: Tack för tiger ögat du gav mig som ska skydda mig från allt ont.
Väldigt fint av dig. Hoppas vi ses någon gång. 1000 kramar från mig.










Kommentarer
Postat av: Petrus

"Så när ja kommer hem ska ja göra tappra försök att gå upp i vikt! Något ja ej e bra på. (gener tror ja de heter ;) )"



Jag hoppas inte det var ett klagande jag läste? ;) hehe

2008-10-15 @ 22:39:35
URL: http://fpj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej Pernilla! Längesen jag var här inne jättefina bilder på dig som vanligt. Ditt hår är jättefint! Ja så klart jag kommer på FF ska gapa här inne innan. Vi kanske ses innan dess. Jaså ska du gå upp lite i vikt? Jag har gener åt andra hållet och sen är jag så kort. Tycker du ser jättefin ut nu. det enda tips jag har är vitargo men det kanske du redan har. Vart var du du tränade? Kram!

2008-10-15 @ 23:32:49
Postat av: Pernilla

Petrus : Lite klagan va de nog allt..=) hehe Vågen står blixt stilla! =)



Hanna : Grymt bra Hanna! och tack för fiina komplimangen! =)

FF ja. bra du gapar. Den som gapar efter mycket.... öhh hehe

(pernilla gör tappra försök för att få upp sitt eget humör med torr humor)

Tycker de vre suuuper kul att träffa dig innan FF med! Såg att du ska köra lite kampsport. Vad hade du tänkt dig då?

D e ju jätte roligt! =)



Vitargo.. ja ja har ju de hemma ja. =) Har provat venom nu med som gör att ja känner mig lite tunnare.. brukar rekomendera den till mina vänner som vill gå ner och de bästa e ju då om ja har provat den själv så ja vet bättre va ja pratar om.



Jag tränar ju på sportlife i almedal, citty och örgryte när ja har förlite tidsmarginaler på mig.. Nu har mitt kort gått ut dock.

Menmen. löser de ja..=)



du tränar la långt ut åt??



kram kram så länge..=)



2008-10-16 @ 10:53:14
URL: http://pernillapramberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

OOHH har ditt kort gått ut varför hänger du inte på mig och linda då? Vi är på Life majorna tror nog du känner några mer som tränar där kanske;) Vi tänkte börja Krav Maga häng på om du vill det vore skoj. vi går alltid poweryoga måndagar och en dag tänkte vi kampsport..o resten gymmet. jag vet inget om kampsport man kankske fastnar för nåt skoj. Vi får helt enkelt träffas och göra nåt när du kommer hem det ser jag framemot:)

2008-10-16 @ 22:45:01
URL: http://puccahoney.se
Postat av: Pernilla

Hanna: Jo de har gått ut.

Ska ja va ärlig så hade de varit SKIT kul att hänga på er båda!

Haha jo ja känner mer som tränar där hehe.

et du ej att de e fult att locka småbarn med godis!? haha

Dock så har jag ej betalat en krona på att få träna på Sportlife och magnus där har hjälpt mig styra upp en hel del. Så de känns lite elakt att dra där ifrån. å andra sidan.. humm.

Har ju ingen direkt på gymmet som ja tränar med eller känner så. Kan ju va bra då ja fastnat i gamla rutiner.. =)



Krav Maga låter faktiskt ej som en dum idé alls! VAr håller de till i GBG?

Kampsport har ja tränat innan för lääääänge sedan.

Det är sjukt kul!

poweryoga.. humm hehe ja har taskigt me tålamod men borde lära mig dock.. tränat poweryoga innan?



Synd ja bor så långt bort bara.. tar ju sin lilla tid att komma till majorna från mig. körkort har ja ju ej och ingen bil heller dess värre.. De e DÄR skon klämmer extra hårt. =/



Idag e de fredag! =) ej långt kvar nu till hemfärd! =) tjohoo!!



2008-10-17 @ 11:41:50
URL: http://pernillapramberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

ja vi får se till att vi ses när du kommit hem. Vi hade tänkt gå till fighter center i vasa. Vad tränade du innan? Snart är du hemma:) trevlig helg till dig!

2008-10-17 @ 23:01:30
URL: http://puccahoney.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0