Hej

Hej!

Mitt namn är Pernilla.
Jag är 7 år.
Jag ligger i min säng. Pappa skriker utanför på min mamma.
Jag vill bara gå ut och skrika håll käften!
Jag vågar inte..
Jag ligger kvar och håller för öronen.
De är inte första gången och inte heller andra.
Detta är ett starkt minne som jag har kvar.

Med detta vill jag bara påpeka att allt som en förälder gör mot varandra påverkar sitt barns hela vuxna beteende.
Många föräldrar som inte trivs ihop och bråkar mycket stannar ihop ofta pga en andledning: Vi har faktiskt ett barn tillsammans.
Detta e ett mycket stort fel som många gör.

Jag hade önskat att mina föräldra bröt upp långt mycket tidigare än vad de gorde.
Men de gick i från varandra i alla fall och tur var vell det.

//Pernilla

Till Maria P:
Tack för ditt undrbara inlägg på oälskad och värdelös.
Blev faktiskt väldigt rörd av det du skrev och saknaden efter er är jätte stor!
Det är aldrig försent att säga något du veljat ha sakt och något du vill säga. 
Alla behöver vi någon som lyser upp stigen vi går på då de blir svårt att hitta när det är mörkt.
Vi ses snart igen... 1000 kramar på er och er fina dotter Juni.
Ps pussa Myra på nosen från mig!..=)

Kommentarer
Postat av: Millan

Hej, ramlade på din sida via Mias blogg :-)

Ville mest bara instämma med ditt inlägg!! Varför säger folk ofta -vi håller ihop för barnens skull?? Tragist och egoistiskt.

Ska hänga här lite nu :-) Ha det.

2008-07-21 @ 22:19:58
URL: http://camillahassberg.blogspot.com
Postat av: mats

Fint skrivet vännn du berör många på det sätt u skriver om känslor mm fortsätt så och se nu till att bli frisk vadhar hänt din lilla fossing då?

2008-07-22 @ 02:22:08
URL: http://matslarsson.bloggproffs.se
Postat av: Annarki

Japp, jag håller med. Om mina föräldrar inte hade skiljt sig så skulle mitt liv vara ett helvete än idag tror jag.

2008-08-09 @ 12:43:19
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Millan:



Visst e de tragiskt och egoistiskt!

Bara för att saker och ting är bekvämt så ska man ju ej hålla ihop.

Häng här hur mycket du vill..=) bara trevligt..=)



Mats:



tack så jätte mycket.

Ang min fot så kan du läsa mer om de under midsommar..=)

Man kan va nog så dum när alkoholen flödar..=)



Annarki:



Ville bara säga att ja e glad för din skull. De e ju aldrig försent som man brukar säga.

2008-08-19 @ 21:46:46
URL: http://pernillapramberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0